I morgon flyttar jag till min nya familj!

Hej svejs!

För ett litet tag sen kom vi hem från våran andra och sista dag i New York City. Det har varit en jättekul dag och vi har hunnit med jättemycket. Vi guidades runt i SoHo, Chinatown, Brooklyn Bridge, Brooklyn, Frihetsgudinnan, Ground Zero och lite annat.

Efter det shoppade vi i SoHo. Jag köpte en sjukt sockersöt klänning från nån konstig affär som hette nåt på Mysterious. Vet in hur det stavas. Sen köpte jag också ett par solglasögon, rengöringsmedel och Body lotio från victoria's secret och tillslut en Velour-dress från Juicy Couture. Jag hade letat efter dem jättelänge och ville helst gå till deras butik på 5th avenue, men vi kom aldrig dit. Men de fanns på Bloomingdale's i SoHo så där slog jag till! Supernöjd. Jag har på mig den nu och den är så skön, och snygg! Svart är den.

Nu är alla andra nere i lobbyn och får information om deras flygresor till staterna där de ska bo. Vi flyger som sagt imorgon till våra värdfamiljer vilket ska bli jättekul, men jag är väldigt nervös nu. Varför jag inte är nere i lobbyn är för att min familj bor så nära NY så jag är den enda som inte behöver flyga. Dem ska komma och hämta mig istället. Jag har ju hamnat i Middletown i STATEN New York som ligger väldigt nära STADEN New York. Jag har alltså inte hamnat i New York City, som vissa får för sig... Men nära ligger det! :) Det är så skönt att ag slipper flyga. USA är ju som en hel världsdel så det är många som ska flyga flera flera timmar med flera flera byten. PLUS att de måste tänka på bagagevikten, så de kan ju inte shoppa lika mycket som jag kan! Mohaha.

Jag undrar verkligen hur det kommr bli i den nya familjen. De verkar hur gulliga som helst, men ändå, man är ju så van med den man har hemma. Men det är väl också det här som utbytesåret delvis handlar om, att kunna anpassa sig. Vilket jag kanske inte alltid är det bästa på... Men då får jag lära mig det nu! Det kommer också bo en annan tjej som är 91a i min familj som kommer från Belgien, så det ska också bli superkul.

Skriver lite mer senare ikväll. Min mage kurrar nu, dags för middag?

Hörs senare puppor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0