Nu är jag i USA!

Hej igen!

Nu har jag varit på fastlandet ett ganska bra tag och  har både hunnit äta, fått hotellrum och och sola lite vid poolen. När vi skulle äta fick jag det verkligen bevisat för mig att portionerna är stört stora. Jag tittade på menyn och bestämde mig för panpizza. Jag var hungrig men ändå inte sugen på en stor vanlig pizza så panpizza var ju perfekt. Small eller large? Large lät bra. Small är ju bara en liten slize som man käkar på typ 5 tuggor. Så när jag beställde sa jag att jag ville ha en large. Då tittade hon på mig och sa; "are you sure, they are very big". Så det blev en small som var lika stor som våra vanliga här hemma och samtidigt dubbelt så tjock. Jag åt lite mer än hälften... Snacka om valuta för pengarna.

Men allt känns verkligen jättebra och alla andra studenter är verkligen hur trevliga som helst! Klockan är sju på kvällen men egentligen är den ett för mig vilket gör att jag är väääldigt trött nu... Tror jag ska gå och lägga mig snart så att jag är superpigg för våran dag på Manhattan imorgon. Sjukt taggad. Ska bli lite guidade turer men mest av det bästa - shopping!!! Har många saker som jag behöver köpa, eller snarare VILL köpa... Och dem sakerna tycker jag faktiskt att jag förtjänar!

Det känns fortfarande inte som att jag ska vara borta ett år, snarare känns det som en språkresa. Är både svenska, danska och norska här vilket är kul! Men jag är hur taggad som helst nu på mitt utbytesår, speciellt när jag pratar med alla andra och alla är lika "excited" som mig!

Allt under dagen efter flygningen har gått jättebra, förutom ett litet missförstånd på hotellet när personalen trodde att jag var en kille... Hmm... Tydligen låter namnet Hedwig killigt. Så eftersom att jag inte fick bo meden kille så skulle jag antingen få bo ensam eller dela säng med en annan. Men som tur var löste sig allt och delar nu rum med två jättesnälla svenska tjejer, Marianna och Emelie.

Vädret här är sjukt varmt och fuktigt. Inte rätt väder för jeans, converse och stickad tröja som jag hade när jag kom hit. Men jag klagar verkligen inte. Ser fram emot morgondagen och resten av mina USA-dagar!

Visst är ni lite avundsjuka på mig?

Love, Hedwig


                                                  Bästa vänner

M&M, tänker på er hela tiden..


Kommentarer
Postat av: Sandra

Va härligt att höra att allt gått bra heddo!

Miss you already!

2009-08-26 @ 22:48:00
Postat av: Miranda

Och vi tänker på dig!

Det låter som att du har det toppen. Avis!

2009-08-27 @ 09:05:45
Postat av: malin

åå gud va avis jag blir! det låter som att du har det toppen bra! love u!

2009-08-27 @ 12:12:36
Postat av: Anonym

aaa hedwig! nice att du har en blogg, då kan jag stalka dig även fast du flyttat till andra sidan jorden;) love you hedrik<3

2009-08-27 @ 19:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0