Sammanfattning på de senaste dagarna

Okej, dags för en liten uppdatering.


Jag blev alltså hämtad av min värdmamma och en annan utbytesstudent(som också ska bo i min familj) på vårat hotell. De var en aning försenade för det hade varit en massa strul, men de kom tillslut och vi satte oss i bilen på väg till Middletown. Min värdmamma, Carie, var jätteskön, snäll och avslappnad. Skämtade och pratade mycket, så allt kändes bra! När vi kom till våran stad, var Carie tvungen att jobba, så hon släppte av oss hos sina föräldrar. De bodde väldigt nära oss. När vi kom dit var båda mina värdsyskon där, Mary och Kitty, där som är 5 och 9 år. Två andra utbytesstudenter, som bodde där, var också där. Ola och Aown, från Norge och Pakistan. De var ungefär lika gamla som mig. Sen var det lite annat folk där också. Alla var i alla fall supersnälla och trevliga och allt kändes bra! Lite senare åt vi middag och sen var det hemfärd. 


Huset var väl sådär om jag ska vara helt ärlig. Såååååå mycket saker överallt, jag blir nästan galen när jag tittar på allt, Som tur var bor jag och den belgiska utbytesstudenten på vinden, så vi har en ”våning” för oss själva, och den är den skönaste för det är inte saker överallt. Det jobbiga är också att det är heltäckningsmatta typ i hela huset förutom i köket och i badrummet, så det blir så smutsigt, allt liksom samlas i mattorna. Så dammsög hela vinden typ andra dagen. Suck, det ska väl inte JAG behöva göra. Aja, vad gör man inte för att trivas?


Lite senare var det i alla fall ett välkommsmöte med alla studenter i mitt område. Där skulle alla presentera sig och vi fick reda på en massa regler och att på Halloween MÅSTE alla klä ut sig. De har till och med speciella affärer här bara för Halloween kläder. Haha! Alla familjer skulle också fotograferas med sina utbytesstudenter. Självklart skulle vi hålla upp en bild på den amerikanska flaggan framför oss. Kom igen, så amerikanskt att man nästan spyr!


När vi sen var hemma packade jag upp och fixade lite i sovrummet. Två killar från gatan kom över till oss så vi satt och snackade lite.


Nästa dag var det lördag och dags för min första frukost. Jag säger bara en sak; första intrycket var INTE det bästa. Fyyy, våfflor med chokladbitar i med sirap över. Usch! Jag bytte ut det mot mjölk och flingor som var ganska nyttiga, och det var helt OK. Under dagen hände det inte så mycket, åt lunch på ett café typ. Lite dåligt av min värdmamma att inte visa mig runt… Efter middagen träffade jag och Lily(belgiska tjejen) de två killarna på gatan och umgicks. Det var trevligt och de är jättesnälla och roliga.


Idag har vi varit i shopping centret för första gången. Vi började med att äta lunch på en restaurang. Jag åt en stooor hamburgare. Förstår inte hur jag fick i mig hela. Lily tog en sallad, ni anar inte vad stor den var. Titta på bilden som jag har lagt upp. Sen gick jag och Lily och shoppade lite, och resten av familjen fixade lite andra saker. Shoppingen var faktiskt riktigt bra. Det fanns mycket. American Eagle, Hollister, Victoria’s Secret, Forever 21, Macy’s, H&M, Aerie, Tommy Hilfiger, och en massa andra affärer som jag inte kommer igåg namnet på. Så jag shoppade lite olika saker plus det bästa av allt - min nya amerikanska mobil. Finns en aning mer än vad den finns i Sverige. Och allt är så mycket billigare. Men eftersom att jag bara ska vara här ett år köpte jag en Pre Paid-telefon som man kallar det här. Typ som kontantkort, tror jag..? Hur som helst så är det en sån där telefon med tangentbord, fast man fäller inte upp den eller något. Hela mobilen plus att ringa för 150 dollar, kostade ca 200 dollar. Vilket är typ 1700 eller något. Hemma skulle det säkert kosta 6000, så det var ett kap. Snygg är den också. Och den kan användas hemma!


Efter shoppingen drog vi hem och jag drack vattnet här för första gången. Typ druckit cola, nyttigt va? Men fyyyy vad det var äckligt. Smakade typ klor, ni svenskar ska vara glada för erat vatten. Från och med nu blir det vatten på flaska. Tror jag ska ta en promenad till 7eleven som är en promenad härifrån. Inköp för frukosten behövs också!


Juste, mitt nya nummer är 845-800-8515. Jag undrar om det är billigare för er att smsa det eller min svenska telefon. Jag kommer antagligen ha min svenska mobil också tills pengarna på den tar slut.


På onsdag börjar skolan vilket jag ser fram emot. Dags att komma in i den amerikanska andan nu. Såsom skolsporter… Alldeles för lat just nu. Det ska bli kul att se hur alla är och att ha mer att göra på dagarna. Eftersom att jag inte har bil kan jag ju inte göra så mycket. Men imorgon ska vi till skolan och välja kurser och skolsporter. Skriver mer imorgon om hur det gick! Måste sluta nu, tror det är middag.


Nu blev det här ett väldigt långt inlägg, men men, man har ju mycket att berätta!



P&K/H


Kommentarer
Postat av: Syster

Kul att åka till skolan, du får skriva och berätta om vilka sporter du valde och vilka kurser det blev.



ÄLSKAR DIG och SAKNAR DIG STÖÖÖÖRT MYCKET!!!!

2009-08-31 @ 15:38:28
Postat av: Anna-Lena

Hej kära Hedwig

nu fick jag till det hade glömt ett i. Mailade o smsade dig på din födelsedag, hade dock bara ditt gamla nr. ska ändra det nu.

hoppas nu detta blir rätt, inte så haj på detta. Maila istället , gärna

puss o kram

Moster Anna

2009-09-11 @ 17:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0