High School

Jag hade tänkt att skriva lite om de saker som är så typiskt amerikanskt

Olika grupper: Det är precis som i filmerna. På luncherna ser man det så sjukt tydligt. Ett bord med töntar, ett med den "coola", ett med alla cheerleaders, ett med alla mörkhyade. Det är verkligen sjukt hur tydligt man ser allting. Det är precis som i Mean Girls.

Att rapa: Vet inte hur många gånger varje dag som jag hör rapar. Och det är ingen som bryr sig. Det anses inte alls oartigt eller äckligt här. Folk kan göra det hur högt som helst på en lektion och jag är typ den enda som reagerar, haha.

Att sova på lektionerna: Många lärare bryr sig inte om man sover på bänken på lektionerna. Till och med jag hgar börjat göra det nu. På min mattelektion till exempel. Tittar jag bak så ser  jag alltid minst två personer som ligger med pannan mot bänken och sover.

Bestämda platser: Jag har suttit vid samma bord typ hela tiden jag varit här. Alla har sitt egna bord som man alltid sitter vid. Om någon annan grupp helt plötsligt skulle sitta där vet jag inte vad som skulle hända... När vi kommer till skolan på mornarna, innan vi blir insläppta i skolan kan man å hänga i cafeterian om man vill. Och då har alla sitt eget bord som sitt gäng alltid sitter vid på mornarna. Tyvärr har vi inget bord. Alla blev redan upptagna...

Dela skåp: Jag har sjukt många kompisar som delar skåp med varandra. Kan vara 5 personer i samma skåp. Så på mornarna ser man en massa personer hänga vid det skåpet. Alltid exakt samma människor vid samma ställe.

Rutiner: Eftersom att alla lektioner alltid slutar samtidigt som alla andras så träffar man exakt samma människor varje dag...på samma platser. Man har sina ställen där man ser och går exakt samma runda som alltid och stöter på exakt samma människor. Så man vet alltid att "efter det där hörnet kommer jag att se honom och vid det skåpet kommer hon att stå". Och jag överdriver verkligen inte, haha!

Så det är lite saker som är så typiskt här. Helt annorlunda från hemma, men det är faktiskt riktigt kul. Alla dagar har verkligen sina rutiner, men alla dagar är fortfarande så olika. En sak som jag tänk på som är som i alla filmer är när man stänger sitt skolskåp. I alla filmen smäller den ju bara igen det och det är stängt. Previs så är det här. Hemma måste man ju låsa med nyckel och allt, men här bara smäller man igen det. Hahah känns bara så amerikanskt.


Bild på mig och Carol, puss!

Kommentarer
Postat av: syrran

fin bild syster!



saknar dig massor!<3<3<3<3<3

2009-12-21 @ 12:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0