Thanksgiving

Jag tänkte ladda upp lite bilder från den stoooora amerikanska högtiden(är det en högtid..??) Thanksgiving!!!
Dagen började alltså med att vi sov ut och tog det lungt. Sen så tittade vi på Thanksgiving paraden på TV från NYV. En jättestor parad genom Manhattan där en massa Broadway pjäser uppträder en kortis och en massa andra artister. Vi skulle egentligen åka dit och titta med så blev det inte. Sen så fortsatte i alla fall familjen att laga en massa mat till middagen så det luktade gott i hela huset! Jag satte igång att laga mina svenska köttbullar. Mormor skickade mig receptet som är jättegammalt och dem blev suuuupergoda! Alla älskade dem. Sen hade vi ju lingonsylt till dem också. I hela huset spelades det också amerikansk julmusik. Så mysigt! Thanksgiving är ju början på julen här så jag fick verkligen den där känslan! Jag och Carol bakade också cupcakes! Lite senare kom Carols två kusiner, Jackie och Julia och Jackie hade också med sig sin pojkvän. De är typ 23 år och var supersköna! Jackie var också gravid så det var alla så glada över. När alla var färdigfixade åkte vi till min värdmammas syster. Hon har två nyfödda tvillingar som är 4 månader, men de är så små så de ser ut som 1 månad. Sååååå söta. Kan inte beskriva. En kille med blåa kläder och en tjen med rosa. Nicholas och Sofia. Sen hade de en till son, Christopher som också är grymt söt, han är typ 1,5 år. Sen så var det en massa mat, the big turkey och en massa annat. Väldigt gott. Fast jag hade trott att det skulle vara mer mat nästan. Fast jag blev ändå grymt mätt. På kvällen spelade vi Guitar Hero också, men gitarr, trumma och mikrofon. Sen åkte vi hem och somnade på en röd sekund.

Lite bilder


 



Christopher, John, Angel, Carol, Jag, Julia, Jackies pojkvän och Jackie

'


Kommentarer
Postat av: syrran

fint älskling! <3



saknar dig en massa och snart är det jul! <3

2009-12-07 @ 20:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0