Monday

Kom hem från träningen för ett litet tag sen. Jag har fatiskt bytt till mellandistans nu. Kände att det passade mig bättre, att hoppa häck är sjukt svårt! Jag var faktiskt ganska bra i mellandistans gruppen. Tror jag är bland dem 5 bästa, så det känns kul och bra. Men jag sträckte typ mitt framlår(förra veckan var det höften...) så när vi gick till gymmet gick jag till ett sjukrum och där fick jag is och så hjälpte mannen mig där...igen. Fick hjälpa mig med höften förra veckan... Men det gjorde verkligen ont och det var verkligen oskönt, för om det inte hade gjort ont hade jag kunnat göra så mycket bättre ifrån mig.

Nya träningskläder har jag fixat nu också(pappa, om du undrar varför summan på mitt konto sjönk, så vet du nu varför). Jag köpte träningsväska, tränings-mjukisbyxor, tjocktröja, undershorts, träningsshorts och en massa träningsstrumpor. Så det var mycket roligare att träna när man hade allt snyggt material! Och mina shorts stödjer Cancerfonden, så det var ju bara ett måste!

Igår när familjen hade handlat mat kom de hem med två burkar "Lingonberry"(lingonsylt)! Haha, min värdmamma älskar den sylten så snart ska jag laga mormors köttbullar och också svenska pannkakor, då ska det frossas i lingonberry! De var från FELIX. Kändes precis som hemma :)

Snart är det ju THANKSGIVING. Ska bli superkul att uppleva. Då ska jag laga en massa svenskt. Köttbullar, svenska pannkakor, kanelbullar och min familj vill att jag ska göra semlor. Får se hur det går...

Snart är det mat, indiskr mat blir det ikväll. Mummmms!


Kommentarer
Postat av: lingis

Helt rätt att köpa lite schyssta kläder. Klart det blir extra roligt då. Tänk på att även stretcha o mjuka upp ordentligt i början på träningspassen. Viktigare vid kort o medeldistans än cross country.



pappa

2009-11-24 @ 21:49:19
Postat av: Hedwig

Hahha tack för tipsen pappa. Saknar dig!

2009-11-26 @ 01:18:18
URL: http://hedwigiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0