long time, no see här från min blogg...

Okej, jag veeeeet! Jag har inte skrivit på 10000 år. Men det har varit så mycket på G att jag inte riktigt vetat vad jag ska skriva.

Jag kan börja med att säga att jag ska byta familj. Jag känner mig inte alls bekväm i den familjen jag bor i nu. Visst, den är skön och trevlig, men inte en bra värdfamilj. Så nu är frågan bara om jag ska byta stad/skola eller inte.

Skolan är väääldigt stor, ca 3000 elever. Det är mycket regler också. Behöver ett "pass" för att gå på toaletten, mobiler/iPod är totalförbjudet. Och när vi har lunch så har vi lunch, vi får inte lämna cafeterian och inte heller gå runt i matsalen. Om man vill gå på toa så måste man ha ett pass. På mornarna innan skolan blir vi inte heller insläppta 10 min föränns skolan börjar, så alla 3000 elever trycker på och vill komma in. Det blir ganska trångt. I början var det en väldigt stor omställning för mig. Jag menar, Norra Real är en liten pluttskola jämfört med Middletown High School. Men jag vänjer mig mer och mer.

Jag har börjat på Cross Country. Det är en idrott där vi springer långdistans. Ca 3-4 miles/dag vilket är drygt 6 km. Då är det uppvärming ca 1 mile och sen springer vi ofta 3 miles. Så det är ganska jobbigt. Men jag gillar det, jag har träffat en massa trevliga och roliga kompisar där och det är också dem jag umgås med. Hade jag inte gått på någon sport tror jag inte att jag alls hade gillat skolan. För sporten har gjort mycket. Man blir som en liten familj med tanke på¨att vi tränar varje dag plus pfta tävlingar på lördagarna. Så det är mycket träning. Men som sagt så är det också jättekul!

I helgen har jag gjort en hel del. I fredagskväll åkte  jag och två andra utbytesstudenter till en liten grannstad för att kolla på en football-game. Våran skola mötte en annan. Det var jättekul och jag fick verkligen uppleva det amerikanska high-school livet. Alla var glada och bar skolans färger. Tyvärr förlorade våran skola, vilket man insåg typ i mitten av matchen, så det drog ner stämingen lite, men ala var fortfarande glada och alla är alltid nyfikna vart man kommer ifrån och frågar en massa frågor.

Nästa dag gick jag upp klockan fem på morgonen för att tävla i mitt första race med cross country teamet. Jag sprang dock bara 1,5 miles med det gick bra. Var sjukt trött efter bara... Lite senare på dagen åkte jag och Lilly och Debra till the Mall och fixade våra naglar och köpte lite annat. Sen var det BQ hos mormorn vilket var helt okej trevligt. Sen gick vi tre till ett födelsedagskalas hos en av deras kompis som jag verkligen inte gillar men det var helt ok. Blev bjuden på en dejt av en kille som nu bombar mig...

Nästa dag åkte jag hem till en tjej i mitt springteam, Alexxa. Hon bodde i ett jättestort hus med en enorm tomt. Alla hennes familjekompisar och släktingar var där så det var full rulle. Det var jättetrevligt och vädret var också hur soligt som helst så jag kunde inte klaga. På kvällen blev jag skutsad hem och gjorde mina läxor och sen, klockan tolv på natten på grund av förbannade farmville, somnade jag. Sjukt trött nästa dag... börjar 7.35 varje dag i skolan. Slutar dock 2.20 varje dag. Men nu måste jag sova.

Imorgon ska jag springa 3 miles i ett meet, måste vara i bästa form! Godnatt!

Längtar inte hem! Puss från Hedwig

Kommentarer
Postat av: LOVISA

Älskling, verkligen kul att prata med dig igår. Längta massor efter dig. Hör av dig sen om hur du väljer att göra med skolan. Ska på bio med papap efter att jag varit på extra matte idag. älskar dig pussar

2009-09-15 @ 16:22:25
Postat av: Anna-Lena

kul att läsa din blogg men fattar inte om du ska byta familj ? kan du inte skicka ett sms till mig . har skickat på ditt nya mobil nr men vet inte omdet kommer fram, då jag inte hör av dig varken på mobil eller mail. om jag ska skicka brev behöver jag inte familjen nam ?

puss o kram

Moster Anna

2009-09-15 @ 19:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0