Nu börjar skollivet

Jag har precis avslutat min första riktiga US history & Goverment läxa...som vat väldigt lätt. Det var fyra frågor i boken, kortare och längre, och alla svaren stod klart och tydligt i boken. Så det var egentligen bara att skriva av.
Om jag har fattat det rätt så samlar man poäng på varje lektion i min skola. Och läxförhören är på US History lektionerna värda 20 poäng. Man får 20 poäng om man lämnar in läxan i tid och svarar rätt på alla frågor, inget konstigt med det. Det konstiga kommer nu. Om man lämnar in läxan ch har svarat på alla frågor, men har fel svar, så får man ändå 10 poäng, hur knäppt är inte det?? Men det är inte precis så att jag klagar.

Skolan är väldigt lätt här jämfört med hemma. Till exempel matten. Nästa vecka ska vi har vårat första test, och vi får ha alla våra anteckningar!!! Och nästa vecka är det också test på US Histiry - den amerikanska revoulutionen. Då kommer vi inte få ha våra anteckningar, men däremot kommer vi att få ett papper några dagar innan med ALLT som kommer att komma med på provet, och till och med några av frågorna. Och sen, DET BLIR BÄTTRE, kommer läraren dagen innan att gå igenom allt och ge oss alla svaren. Sooooooft! Behöver man ens öppna boken för att plugga???? Jag njuter, jag har nästan ett sabbatsår :) Om man bortser från mina tidiga mornar...

Här är mitt schema:

Period 1 - Apparel Production
Period 2 - Study Hall/Outdoor Education
Period 3 - Video Production
Period 4 - Lunch
Period 5 - Ceramics
Period 6 - Entrepreneurship
Period 7 - Math
Period 8 - English 11
Period 9 - US Hist & Govt

Varje period är ca 40 min. Skolan börjar 7.35(suck suck suck, går upp drygt efter 6 varje dag...) och slutar 2.20. Men efter varje skoldag är det ju cross country som gäller, så jag kommer hem vid drygt fem varje dag. Så det är långa dagar.

Nu måste jag sluta, vi ska till Wal-Mart och fixa lite nödvändiga saker. Det finns en del jag glömt att packa och alla säger ju att man kan hitta allt på Wal-Mart! :)

Hoppas ni sover gott där hemma, den är ju halv fyra på natten hos er!

Kommentarer
Postat av: Malte "The Myth" Smith

Låter enormt häftigt att vara i USA, skulle också vilja åka dit! Något jag kommer ångra mig, har varit i USA, men att plugga! Men skönt med alla dessa prov och läxförhör, jag sliter som fan! Hoppas du får ett bra år! Peace, Love and Soul!

Mvh Malte.

2009-09-17 @ 10:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0