Varför går man på cross country egentligen?

Den frågan ställde sig alla tjejer i vårat lag precis INNAN loppet. Så smarta är vi och så taggade på att vinna var vi också. Men ingen bangade ur och alla gjorde bra ifrån sig. Eller antar det i alla fall. Racet vi sprang idag var 3,1 miles vilket är ca 5 km så det var faktiskt väldigt jobbigt. Jag menar, jag har ju sprungit det flera gånger på träningarna, men då har det varit i ett hyfsat långsamt tempo. Nu var det tävligt, då var det ganska snabb jogging. Inte något jag riktigt var med på. Så jag var ju inte den bästa hälften precis. Men jag är nöjd. Fick ca 27 min för 5 km. Jag är ju trots allt nybörjare. Får skylla på det :)

Hur som helst, på fredag har vi ett till 3 miles meet vilket jag INTE ser fram emot. Men jag har ett mål - jag ska springa alla meet och alltid sätta en ny tid jag ska spräcka och aldrig stanna under racet. Jag ska klara det här. Efter racet ska jag och Alissa hem till henne, duscha och göra oss iordning för att shoppa i deras galleria. Sen efter det blev jag idag inbjuden till en födelsedagsmiddag på någon restaurang av en annan tjej i mitt cross country lag. Jag vet typ inga som ska vara med på middagen men det kommer nog bli kul och trevligt. Kommer träffa en massa nya människor. Så det är lite planer nu :)

Jag funderar också på att gå med i the key club. Det är en klubb som fixar arrangemang för att dra in pengar och tänker ut hur vi ska kunna hjälpa andra så det skulle nog vara en kul grupp att gå med i. Min entrepreneurship-lärare rekomenderade den för mig också :) Ska kika på det imorgon.

BYE!

Kommentarer
Postat av: Gustaf Bengtsson

27 min på 5 km är väl kalasbra som förstagångstider! Låter som du har fullt upp där borta. Själv så har jag jobbar klart i Norge för sommaren så ska tillbaka till Sverige ett litet tag.



Hur går det med familjerna, låter jobbigt om du ska behöva byta skola och allt med.



Hej hej, kram

/gustaf

2009-09-16 @ 22:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0