FIGHT

Sitter i skolan och har sista Block period. Sista dagen med block schedule. Hade Video production fortst, sen US history och nu Entrepreneurship. Slutar skolan klockan ett sa det ar skont.

Pa varan video production gjorde vi klart allt for varan gemensamma film i klassen. Den heter The Lockdown och handlar om att hela skolan blir nedstangd och man far inte lamna klassrummen och det ar dagen vi ska fa jullov. Varan hogtalare funkar inte sa vi far inte reda pa nar man kan lamna skolan, sa vi far stanna i skolan i tva veckor, anda tills skolan borjar igen. Pa den tiden har vi typ blivit galna dar inne, har olika grupper, nan dor, har sekter, man biktar sig och en massa sant. Jag vet inte hur filmen blev men et var sjukt kul att spela in i alla fall. Jag har ocksa en svart bebis, vet inte riktigt vad det kom ifran??? Men idag var det sista lektionen i alla fall. Lite sorligt...

Pa US history skrev vi en uppsats. Vi hade fatt tre amnen forra veckan som man kunde plugga till att skriva om. Men bara ett av dem amnerna skulle komma pa uppsatsen. Sjalvklart var det amnet som jag pluggat MINST till som vi skulle skriva om sa jag fick improvisera en massa och vet inte rikgti hur det kommer att bli. Men jag har ett hyfsat bra betyg innan sa kommer att klara mig.

Forra veckan hande en sak som inte alls ar sa ovanligt har i amerika men som man inte alls ser ofta i sverige. Fighter. Jag har sett nagra fighter har men inte alls manga, och bara sett glimtar av dem. Och det har alltid varit TJEJER! I alla fall. I fredags satt vi vid lunchbordet i skolmatsalen och allt var som vanligt. Da kommer det 3 svarta tjejer som alltid ar tillsammans och dem har pa sig mjukisbyxor och alla har mossor pa sig. Jag tycker att det ar lite konstigt att dem har sa slappa klader pa sig for dem brukar alltid har stylade klader pa sig. Men i alla fall sa gar dem forbi oss, helt plotslit borjar dem springa och hoppar pa ett annat gang med 3 svarta tjejer som sitter och ater vid deras lunchbord. En av dem attackerade tjejrna staller sig pa deras lunchbord och typ hojer handerna. Se blir hon nedknuffad och typ borjas slass med en av tjejerna. Tva andra tjejer typ smaller varandras huvuden i banken och bordet. Sjukt valdsam fight. En massa vakter och sant kommer och forsoker dra tjejerna ifran varandra. ALLA, da menar jag ALLA i matsalen, star upp och tittar pa fighten. Alla typ skriker, hejjar och star upp for att se vad som hander. Mitt bord hade basta utsikten, sag ALLT. Var bara tva bord iran dem och min kompis spillde ut alla sina notter for hon blev sa uppspelt, haha. Nar fighten slutat, och alla tjejer har blivit tagna av nan vakt sa ser man hur vissa av tjejerna har lite blod i ansiktet och sa. Tjejerna som satt vi lunchbordet har jatterufsit har. Tjejerna med mossorna hade val mossorna far att skydda sitt har. Men det var verkligen dem svarta tjejerna mot edm andra svarta tjejerna.

Alla tjejer kommer bli avstangda fran skolan ett tag nu. Men high school har ar verkligen DRAMA DRAMA DRAMA!

Imorgon borjar the regents, typ nationella proven, men jag behover inte ta dem sa jag ar ledig fran skolan resten av veckan!!! Sjukt skont!

Pusspuss, saknar er mycket dar hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0